Archief

donderdag 11 januari 2018

'Wanneer komen de waardenconflicten van onze multiculturele samenleving op de feministische agenda?'

Jean-Marie Dedecker over #MeToo, Boef, en de multiculturele samenleving. 'Ik ben man en wil niet dat vrouwen gediscrimineerd of gedwarsboomd worden door billenknijpers, gluurders en frustraten, maar ik wil ook niet aangeklaagd worden voor wat eigenlijk biologie is.'


Knack en Time Magazine kozen #MeToo als persoonlijkheden van 2017. Voor mij is de vrouw van het jaar 2017 een eenvoudige huismoeder uit Bosnië. In de genocide van 1995 verloor moslima Munire Subasic, het boegbeeld van de slachtofferorganisatie Moeders van Srebrenica twintig familieleden, waaronder haar man, vader, kinderen en broers. Door haar onverdroten ijver en getuigenis bracht ze gruwelijke oorlogsmisdadigers als Ratko MladicRadovan Karadzic en Slobodan Milosovic voor het Joegoslaviëtribunaal in Den Haag, waar Slobodan Praljak de gifbeker dronk. Dankzij dit tribunaal is seksueel geweld als oorlogswapen nu erkend als misdaad tegen de menselijkheid. Eeuwig respect.


Het Vlaams weekblad Humo kiest traditioneel de lul van het jaar, maar afgelopen jaar was eerder het jaar van de lul. De #MeTootjes zetten de mannen in hun hemd en met de broek op de knieën. Politiek correct links werd flagellant en conservatief rechts voelt zich nu bedreigd in zijn mannelijkheid.
In extreme proportie schilderen de #MeTootjes zichzelf af als hulpbehoevend en kwetsbaar, willoze slachtoffers die zelf nooit verantwoordelijkheid dragen, en de man is een beest dat getemd moet worden. Ik walg van mannelijke afstotelijke predatoren, maar wie durft te beweren dat sommigen hun gang konden gaan omdat vrouwen aan de aantrekkingskracht van de macht en het succes niet konden weerstaan of het stilzwijgend ondergingen, wordt al gevierendeeld. Dubbelzinnigheid troef.
Ik ben man en wil niet dat vrouwen gediscrimineerd of gedwarsboomd worden door billenknijpers, gluurders en frustraten, maar ik wil ook niet aangeklaagd worden voor wat eigenlijk biologie is. Het is evolutionair dat mannen houden van vrouwelijke borsten en billen. 'Veel vrouwen doen hun best om er seksueel aantrekkelijk uit te zien door hun benen, billen en borsten goed te laten uitkomen en hun lippen te stiften. Dat is prima, maar dan moeten ze ook niet verbaasd zijn dat mannen daarop reageren.' Dit laatste zijn niet mijn woorden maar van de Engelse feministe Fay Weldon.
Wat vroeger triviaal was, is vandaag aanstootgevend. Wie vroeger een vrouw nafloot kreeg hoogstens een afkeurende of een flirtende blik, vandaag een GAS-boete van 350 euro in Sint-Niklaas.
Maar er is meer aan de hand. De waardenconflicten die het gevolg zijn van onze multiculturele samenleving komen maar heel selectief op de feministische agenda. De progressieve tantes, die als keizerinnen-kosters waken over grensoverschrijdende handelingen van onze witte roofdieren, zijn zelf vaak de hardnekkigste verdedigers van aangewaaide culturele discriminerende tradities en religies. Met de ongebreidelde migratie zijn ook de excessen van de multiculturaliteit binnengeslopen, of het nu gaat om de religieuze discriminatie van de vrouw in de islam, of de minachting voor de vrouw in de machocultuur van de Oostblokkers. Zou een eeuwenoud volksgebruik als het nafluiten van een vrouw even sterk ophef gemaakt hebben als de Marokkaanse hangjongeren in de baanbrekende tv-reportage 'Femme de la rue' van Sofie Peeters hun handen hadden thuis gehouden en hun beschimpende lippen op elkaar? Heeft het seksistisch-nihilistisch gezwets van Sofiane Boussaadia, alias Boef, de ogen en de oren van zijn Bitches en Kechs nu geopend?
The Battle of the Sexes en the Clash of Civilizations zijn blijkbaar paradoxen qua politiek correcte verdraagzaamheid. Zweden is het land van de doorgeschoten gendergelijkheid, zelfs Jezus is er onzijdig. Feminisme is er een religie. Bij die Scandinaviërs krijgen hoerenlopers gevangenisstraf, kan je veroordeeld worden voor verkrachting als je als koppel de intentie hebt om een condoom te gebruiken, maar de condoom blijft ongebruikt, en je mag er straks alleen nog seks hebben met expliciete verbale of non-verbale toestemming van je partner. Michael Hess, een politicus van de Zweedse Democratische partij die jarenlang in islamitische landen heeft gewoond, kreeg een voorwaardelijke gevangenisstraf 'wegens het vernederen van etnische groepen' niettegenstaande hij beweerde te kunnen bewijzen dat moslims buiten elke proportie als daders in verkrachtingszaken vertegenwoordigd waren omdat vrouwen verkracht en mishandeld mogen worden als zij zich niet conformeren aan islamitische gebruiken. Een meute feministen met hooivorken en castratiegereedschappen waakt in Zweden angstvallig over de nationale kuisheid. Het is zelfs besmettelijk. Een Noors politicus werd verkracht door een bij hem inwonende Somaliër. Hij voelde zich schuldig omdat de onverlaat achteraf werd teruggestuurd naar zijn land van herkomst.
Het populaire Zweedse muziekfestival Brovalla werd afgelast wegens een tsunami aan verkrachtingen. In Berlijn werd op nieuwjaarsnacht voor het eerst een 'veiligheidszone' voor vrouwen ingericht om een tweede Keulen te vermijden waar tientallen vrouwen in de Silvesternacht van 31.12.2015 op 01.01.2016 aan het Hauptbahnhof werden aangerand. Niet dat de protestantse Duitse gereformeerden plots geen manieren meer hebben, maar wegens het gevaar voor uitheemse testosteronbommen. 'Diese Zelten sollen sexuell belästigten Frauen Schutz bieten'neuzelden de Duitse geüniformeerde koddebeiers terwijl ze eerder hun belagers achter de tralies zouden moeten steken dan hun eigen vrouwen in een kooi. Het is beledigend hoe #MeTootjes als Heleen Debruyne nog een splinter zoeken in eigen oog om dit wangedrag als schuld van de maatschappij te verantwoorden in plaats van de oorzaak bij de uitwassen van een middeleeuwse religie te leggen.
Diversiteit is blijkbaar ouderwets multiculturalisme met een nieuw sausje. Alle identiteiten liggen zogezegd vast en verdienen blijkbaar bescherming behalve die van het westen zelf. 'Vrouwen afschermen van geile blikken en seksuele aanranding is een regel in islamitische culturen, niet van onze samenleving', zegt de Iraans-Belgische tandarts Darya Safai terecht.
Sedert nieuwjaarsnacht werden tientallen Iraanse betogers vermoord omdat ze opkwamen tegen de religieuze dictatuur van hun theocraten. Begin 2017 postten jonge Iraanse mannen op #meninjihab foto's van zichzelf met een hoofddoek op om te protesteren tegen de verplichte sluierdracht van hun Iraanse zusters. Hier dragen linkse tuttebellen dan weer activistisch een boerkini of een hoofddoek uit sympathie met hun zusters die zich zogezegd vrijwillig opsluiten in een gevangenis van textiel. 'Ik geloof niet in keuzevrijheid als het over de boerkini of de hoofddoek gaat', zegt bovengenoemde Darya Safai in Humo van 26 december. 'Het zijn symbolen van een filosofie die vrouwen opsluit, discrimineert en verlaagt tot minderwaardige mensen. Geen enkele vrouw zou ze mogen promoten. De vrije keuze om zich te bedekken is het gevolg van indoctrinatie, sociale druk en religieuze plichten. Ik vind het egoïstisch dat sommigen de hoofddoek beschouwen als deel van hun identiteit.' Alle #MeTootjes mogen samen met de #meninjihabs de straat op om de ayatollahs naar het Iran-Tribunaal in Den Haag te sturen. Dan worden ze ook mijn vrouwen van het jaar.

Jean-Marie Dedecker

3 opmerkingen:

  1. Beste JM
    Van de Franse revolutie tot nu heeft het westen een weg vol strijd afgelegd. De parlementaire democratie, Vakbonden, de vijfdaagse werkweek, pensioenen, sociale zekerheid tout court, kiesrecht, kiesrecht voor vrouwen,kinderrechten, homorechten, genderrechten, en zelfs rechten voor wie moeilijk kan schijten.
    Dit is belangrijk en hoog goed en verdiend bescherming, meer zelfs koestering. Ook ter linkerzijde zijn er mensen die het met lede ogen aanzien. Neem nu Lucas Vandertaelen die toch enkele kritische vragen stelt bij de uitwassen van de "multiculturele samenleving." Niet helemaal onterecht schrijft hij dat moslims in onze steden kiezen voor een zelfgekozen isolement. Ik zie het ook rondom mij. Eigen bakkers, eigen supermarktjes, Eigen café's (weliswaar zonder bier), eigen Halal slagers. Ze nemen niet deel aan ons leven. Nochtans zitten in mijn biljartclub ook Ali en Maher respectievelijk een Marokkaan en een Tunesier. Ze nemen deel aan ons openbare leven, hebben een deel van hun verleden afgeworpen en worden door ons autochtonen met open armen ontvangen. Wat ze dan ook meer dan verdienen. Ter linkerzijde heb ik ook wat vriendinnen die zich zorgen maken over het vrouwonvriendelijke parcours van de nieuwe inwijkelingen. Ter linkerzijde wordt die kritiek weggelachen. (lees gehoond) Als het debat niet meer mag worden gevoerd dan wordt het link. Ik herinner mij hoe rood tot vervelens toe de onverdraagzaamheid van de Tjeven op de korrel nam. In die mate dat ik mij afvroeg: Wie is hier nu eigenlijk onverdraagzaam. Het zelfde links dat ooit riep: Godsdienst is opium voor het volk, hoor ik vandaag veel minder piepen over religie, en dan inderdaad religie die doet denken aan onze middeleeuwen. Maar ondertussen blijft het westen slaafs de Saoudi's (nog steeds de grootste sponsors van het internationale terrorisme)steunen, ipv van haarden van verzet in het voormalige Perzië en in Tunesïe. Bovenaan die westerse agenda staat toch nog steeds de religie van het geld.
    Greetz
    Jan Lamote

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geachte heer Dedecker, misschien off topic maar dan ook weer niet omdat er veel meer gelijkheid zal zijn tussen de geslachten want ik heb een kortboek geschreven dat in de standaard boekhandel verkrijgbaar is. ‪https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/algemeen/9789463421447/david-guilliams/het-einde-van-alle-belastingen‬
    In dit kortboek wordt een nieuw functioneel systeem beschreven waarbij niemand nog belastingen hoeft te betalen terwijl regeringen nog steeds begrotingen maken zonder ooit een geldtekort te hebben.
    Op de website van ‪bol.com‬ kan men de eerste drie pagina’s gratis lezen en die volstaan al om het systeem volledig te begrijpen.
    ‪https://www.bol.com/be/p/het-einde-van-alle-belastingen/9200000085063740/‬
    Ik heb al verschillende politieke partijen benaderd met dit nieuwe systeem maar die zitten vastgeroest in het oude denken. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat u, als politieker van een kleine partij, uiterst geschikt bent om dit nieuwe systeem te promoten. Graag had ik van u vernomen wat u over dit nieuwe systeem denkt. Alvast dank, David Guilliams.

    BeantwoordenVerwijderen